Aanmelden en inschrijven

Kom een kijkje nemen en leer onze school beter kennen

Kom eens kennismaken

Wij vinden het erg leuk dat u geïnteresseerd bent in onze school en laten u graag zien hoe wij spelen, leren en doen in de praktijk brengen. Daarom bent u van harte welkom voor een kennismaking en een rondleiding door onze school. We nodigen u graag uit.

Bovenal zijn we heel nieuwsgierig naar uw kind. Hij of zij is natuurlijk ook welkom.

Na een korte kennismaking krijgen jullie eerst een rondleiding door onze school. Het liefst doen we dit als de school op volle toeren draait. U krijgt dan een eerlijk beeld van hoe wij dagelijks ons onderwijs verzorgen en kunt gelijk goed de sfeer proeven.

Daarna volgt het kennismakingsgesprek. In dit gesprek besteden we veel aandacht aan het zo volledig mogelijk informeren van u als ouder of verzorger, maar we willen ook meer te weten komen over uw kind. Daarom stellen wij ook veel vragen u.

Lees verder onder de foto.  >>

Van tekenen leer je veel

Laat uw kind alvast komen wennen

Vanaf de 4e verjaardag mag uw kind naar school, maar daarvoor mag hij of zij op De Wending al 10 dagdelen komen wennen. Zo kan hij of zij alvast kennismaken met het schoolritme.

In sommige gevallen kan het beter zijn om het kind eerst halve dagen naar school te laten gaan. Zeker als de overstap te groot is.

In de kleuterfolder vindt u de praktische informatie voor de 1e schooldag. Lees de folder eens samen met uw peuter. Leuk en heel interessant!

Download hier de folder.

Jarig vlak voor de zomervakantie?

Is uw kind net voor de zomervakantie jarig? Dan overleggen we graag met u wanneer uw kind kan wennen en wanneer uw kind definitief naar school kan komen.

Uw kind komt van een andere basisschool

Als uw kind overstapt vanuit een andere basisschool, nodigen wij u uit voor een gesprek met directie en intern begeleider. Tevens mag uw kind enkele ‘probeerdag-delen’ in de klas meemaken.

Om een goed beeld te krijgen van uw kind, bestuderen we het (verplicht aangeleverde) onderwijskundig rapport. De ene keer geeft zo’n rapport voldoende inzicht en de andere keer kan het nodig zijn om aanvullende toetsen af te nemen. Ook in dat geval blijft overleg met u als ouder vanzelfsprekend.

Maak een afspraak en kom kijken

Wilt u graag met uw kind een kijkje nemen op onze school? Neem dan contact op met onze directeur, Astrid de Schutter, via info@obsdewending.nl.

We kijken ernaar uit om u en uw kind te verwelkomen op onze school!