Gezonde school

Leren in moestuin

Van gymlessen tot water tappen, alles om beter te presteren

Gezonde en fitte kinderen en leerkrachten presteren beter. Dat vinden wij belangrijk. Op De Wending is daarom veel aandacht voor gezond leven en eten.

Hoe creëren we een Gezonde School?

• We geven gymlessen, we spelen buiten en we doen aan bewegend leren.
  • We eten in de kleine pauze groente, fruit, noten en dergelijke als tussendoortje.
  • We gaan voor een gezonde lunch.
  • We drinken water. We hebben zelfs een watertappunt in de school.
  • We gaan voor gezonde traktaties bij feestelijke gelegenheden.

Onze kinderen krijgen gymles van een sportdocent. Dit is tot stand gekomen door de samenwerking met Sport Service Bureau Noord Brabant. De kinderen maken via clinics (soort workshops) kennis met diverse soorten mogelijkheden op het gebied van sport.

Naast de gymlessen spelen de kinderen in de pauzes buiten. Maar ook tijdens de lessen zitten ze niet stil. Bewegend leren noemen we dat.

Tussendoor nemen we groente of fruit en drinken we water. Vanzelfsprekend zijn de lunches en traktaties ook gezonde keuzes.

Helemaal leuk zijn de moestuinlessen waar de kinderen zelf bezig zijn met het kweken van groente en fruit. En natuurlijk de excursies naar de boerderijen in de buurt, waarmee we de wereld naar binnen halen.

Meer informatie

Meer informatie over gezondheid op school, gezonde traktaties, tussendoortjes en lunches kunt u vinden op de volgende websites: